Frågor och svar

Hur går jag tillväga för att beställa?
När du har hittat en produkt du vill köpa fyller du i antal och sen klickar du på knappen Lägg i varukorgen för att lägga produkten i varukorgen. På samma sätt lägger du till ytterligare produkter i din varukorg. Efter att du har lagt alla produkter du önskar köpa i varukorgen klickar du på länken Gå till kassan som du hittar längst upp i vänstermenyn.

Kontrollera att alla de produkter du önskar köpa finns med i din varukorg. Vill du ändra antal eller ta bort någon produkt kan du göra det här. Vill du lägga till en produkt i din varukorg letar du upp den som vanligt och klickar på Lägg i varukorgen. Om du vill ändra antalet på en produkt, fyll i detta och klicka sedan på Uppdatera varukorgen.

Välj det fraktsätt du önskar använda. (Läs gärna mer om våra olika fraktsätt.)
Välj det betalsätt du önskar använda. (Läs gärna mer om våra olika betalningssätt.)
Fyll i dina adress- och personuppgifter. Du fyller även i den e-postadress och det telefonnummer (helst mobilnummer) du enklast nås på.
Du måste sedan ha läst och förstått köpvillkoren för att kunna gå vidare.

När alla uppgifter är rätt i fyllda väljer du Skicka beställning. Då kommer du till en sammanställning av din order, där du kan välja att gå tillbaka om du vill ändra något eller klicka på Bekräfta beställning.

Om du har valt att betala med kort skickas du till Payex kortbetalning och får där fylla i dina kortuppgifter.

När du bekräftar din order hanteras din betalning enligt villkoren för det betalningssätt du valt. Skulle betalningen av någon anledning inte godkännas skickas du tillbaka till kassan för att kunna välja ett annat betalningssätt. Går betalningen igenom som den ska skickas du till en sida som bekräftar att din order är mottagen.

Du kommer även att få en orderbekräftelse via e-post som bekräftar att vi har mottagit din order.

Hur lång är leveranstiden?
Leveranstiden är normalt 3-7 arbetsdagar.
 
Vad kostar frakten?
Frakten kostar 89 kr och gäller inom Sverige.

Vad är erat Swish-nummer?
1232148032. Mottagaren är POAB, vårt juridiska namn.

Kan jag ändra/avbeställa en order?
Om du ångrat din beställning och vi inte redan har skickat ut ordern, så går det bra att avbeställa. Ta kontakt med oss så snart som möjligt. Detsamma gäller om du vill ändra i din order, detta är möjligt så länge vi inte redan har packat din order. Om vi hunnit skicka ut ordern så kan du skicka tillbaka leveransen till oss, men du får då betala för frakten.
 
Jag har inte fått någon orderbekräftelse?
Var alltid noga med att kontrollera så att din e-postadress är korrekt, detta är den vanligaste orsaken till utebliven orderbekräftelse. Det kan även vara att din e-postleverantör har ett SPAM-filter som blockerar vissa mail. Om du ännu inte har fått någon bekräftelse så ta kontakt med oss så hjälper vi dig.
 
Kan jag returnera eller byta en vara?
Skulle du inte vara nöjd med varan så kan du skicka tillbaka den till oss och få pengarna tillbaka eller om du vill få en ny produkt skickad till dig. Du kommer dock att få betala återfrakten själv. Ta kontakt med oss innan du skickar tillbaka något, detta för att hanteringen av returen kommer att gå snabbare.

Hur levereras varorna?
Vid leverans av varor inom Sverige använder vi oss Schenker. Dina varor levereras då till ert närmsta utlämningsställe.

Får ni påfyllningar på en slutsåld vara?
Det är svårt att säga då det beror helt på vilken vara det handlar om. Är det en vara som ingår i vårt basutbud inkommer den med största sannolikhet igen. Är det en specifik vara som du undrar över så är du alltid välkommen att höra av dig till vår kundtjänst så kollar vi gärna upp detta åt dig.

Skickar ni till andra länder än Sverige?
För närvarande skickar vi endast varor inom Sverige.

Vad är det minsta jag kan beställa?
Vi har inget minsta ordervärde.