Köpvillkor

Betalning: 
Ni har två alternativ vid betalning, antingen att betala direkt med kort eller att swisha pengarna till 1232148062 (mottagare POAB).

Kortbetalning:

Kortbetalning sker endast inom Sverige. De kort som är tillåtna i butiken är VISA, Mastercard, Eurocard och Maestro. De uppgifter du behöver fylla i är korttyp, kortnummer, kortinnehavarens namn, giltighetsdatum på kortet, CVC-koden (kortets säkerhetskod) vilket är de tre siffrorna på baksidan av kortet.

Betalning med kort är det snabbaste alternativet då vi kan packa och skicka direkt.

Swish:

Vi använder oss av förskottsbetalning med swish. Ni kan känna er trygga i det då vi är ett seriöst företag som dessutom har en befintlig butik öppen 7.00-21.00 alla dagar. 
När vi har erhållit betalning så skickas din vara. Numret är 1232148062 och mottagaren vårt juridiska namn POAB.

Leveranssätt:

Vi skickar beställningar som paket via vår leverantör DHL. 
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för några förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt:
Leveranstiden är 3–7 arbetsdagar. Vår fraktkostnad är 89 kronor. Vänligen kontrollera så att du har skrivit rätt mobilnummer och e-postadress. 
OBS! gäller inte möbler. Möbler skickas men kunden står för hela fraktkostnaden.
Frakten gäller vid köp i Sverige.

Priser och beställningar: 
Samtliga priser är i svenska kronor inklusive moms. 
Alla ordrar är lika välkomna, små som stora – hos oss finns inget minsta orderbelopp.

Om det råkar vara så att en beställd vara inte finns i lager förbehåller vi oss rätten av stryka denna vara från er beställning. Du är välkommen att beställa denna vara på nytt så snart den kommit in i lager.

Skador på paket:
Upptäcker Du skador på paketet skall Du omedelbart anmäla detta till DHL-ombudet och göra en skadeanmälan. 
Hämta inte ut skadat paket! Upptäcker Du inte skadan förrän Du öppnat paketet, samt att skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall Du kontakta dem och göra en skadeanmälan. 
Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar Du kontakt med oss.

Reklamation: 
Reklamation av defekt vara skall vara oss tillhanda inom 7 dagar, från det du mottagit din vara. 
Vänligen kontakta alltid oss först. 
Vi ersätter varan inom 30 dagar.

Ej uthämtade paket:
Har du beställt med faktura som betalningssätt och inte hämtat ut din försändelse, innan det går i retur till oss (paket och brev 14 dagar) skickar vi en separat faktura med fraktavgift och fakturakostnader.
Observera! Ett paket som går tillbaks till oss outlöst, behandlas inte som retur. Paketet ligger oöppnat i förvar hos oss, tills du hör av dig. Inga pengar går i retur eller att faktura krediteras förrän Du hör av dig till oss.

Ångerrätt: 
Enligt Distansavtalslagen har Du som kund rätt att ångra Ditt köp inom 14 dagar. 
Enligt lagen ska varan återlämnas i oförändrat skick. 
Frakt ersätts aldrig. 
Du som kund får stå för fraktkostnad i retur samt som ansvarig för transportrisken gentemot DHL. 
Vi ersätter kunden för varan. 
Gäller ej specialbeställda varor eller beställda varor som ej finns i lager. 
Öppet köp gäller ej på beställningsvara. 
Är det beställt mot faktura är det viktigt att vi får in returen innan förfallodatum. Först när vi mottagit varan kan vi kreditera värde på fakturan.                                                            

Viktigt att observera
Ångerrätten gäller endast när du handlar som privatperson, ej företag. 
Ångerrätten gäller ej på nedsatta priser/rea. 
Vänligen kontakta alltid oss på mail först, innan varan returneras! I annat fall löses ej varan ut. 
Pengar i retur sker inom 30 dagar.
Vi kontrollerar alltid att varje vara är hel och komplett innan den levereras, både för din och fraktbolagets skull - därför fotograferar vi varje paket innan vi skickar det för att dokumentera produkten och hanteringen av paketeringen.

Personuppgifter
Enligt lag måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig, så som namn, adress, e-postadress, telefonnummer. Detta samtycke ger du vid ditt köp. Alla uppgifter som lämnas till oss eller som vi får del av när du besöker vår sajt kommer att behandlas av Hemma i Stavsjö i egenskap av personuppgiftsansvarig.

Informationen kommer att användas i syftet att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden mot dig. Hemma i Stavsjö kommer aldrig att låta en tredje part använda dina personuppgifter i marknadsföringssyfte om du inte själv godkänner detta.

Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna ska rättas eller raderas.


Force Majure
Hemmaistavsjo.se är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.